Be-a Movement logó

szétnyílt hasizom, gerincfájdalom, gátizom panaszok tekinthetsz rájuk problémaként, vagy olyan lehetőségként, ami egy új egyensúlyt hoz az életedbe

Érdekel, hogyan érheted el, hogy a tünetek helyett olyan TÁMASZTÓ ERŐ ébredjen a testedben, ami magától "beránt" az ideális helyzetekbe, pusztán NAPI 15 PERCES FASCIA & REFLEX HANGOLÓ gyakorlatok segítségével?

minek toporognál egy helyben, ha segíthet valaki, aki már rég kitaposta az utat előtted és irányba tudna állítani?

Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra!

Ha szeretnéd tisztábban látni a lehetőségeidet mielőtt belevágnál az intenzívebb edzésbe vagy egy korrekciós műtétbe, akkor keressük meg együtt, hogy mi okozza az elakadást, és hogyan tudnál látványosan fordítani a helyzeteden!
A lenti gombra kattintva küldheted be a jelentkezésedet a kb. 45 perces konzultációra. A válaszaid alapján dől el, hogy egyáltalán érdemes-e beszélnünk.

FONTOS!
A konzultációra való bejutás nem jelenti azt, hogy egyértelműen együtt is fogunk dolgozni. Nem mindenkinek kínálom fel a közös munka lehetőségét. Ne vedd zokon, ha nem vállallak kliensként, ez esetben tovább irányítalak máshoz.

Fórizs Bea, Be-a Movement alapítója jóga pózban egyensúlyozik, felirat: 'Hass a hasizmodra úgy, hogy bármikor számíthass rá'

Vállalkozó anyaként, coach, fogorvos, masszőr, táncos, zenész, grafikus vagy hasonló segítő, kivitelező szakmában, szolgáltatói karriert építesz?

hogyan változna meg az életed

ha többé nem a fájdalommentes helyzeteket keresgélnéd, hanem végre tudnád mihez kezdj a görcsökkel, nyilalló, húzó fájdalmakkal?

ha többé nem félnél a terheléstől, hanem végre élnél a mélyizmok erejével, hogy könnyedén és magabiztosan tedd a dolgod?

ha végre alkotásra, gyarapodásra, töltekezésre fordítanád azt az energiát, amit most fájdalom és feszültségek formájában tárolsz a szöveteidben?

Kész vagy felszabadítani azt az erőt, ami rendelkezésedre áll?

Amit a segítségemmel elérhetsz

Erős terhelhető hasizom

Elfoglalt, aktív anyaként akár kisgyermeket, akár kiskertet gondozol, biztos, hogy az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve a tested az állandó emelgetések, cipekedések miatt. Ahhoz, hogy a szöveteidnek ne árts, ugyanakkor mégse kíméld túl magad, olyan gyakorlatokat végezz, amik optimális kihívást jelentenek az izomzatod számára.

Tanuld meg, hogyan eddz eredményesen úgy, hogy a mindennapi teendők végzése közben is fenntartsd a hatást!

Strapabíró rugalmas gerinc

Mindegy, hogy fogorvos, masszőr, fotós, tetováló művészként dolgozol, vagy számítógép előtt ülő coach-ként, hogyha a derék, nyak, csípő, térd környéki szúró, nyilalló fájdalom, mozgásbeszűkülés már a szakmádban vagy a szabadidőd eltöltésében is korlátoz. Kitartott testhelyzetek és egyoldali terhelés miatt a törzsed és a végtagjaid nyújtják be a számlát görcsök, feszülések formájában.

Tanuld meg, hogyan fordíthatod vissza az állapotodat a szakmádra szabott célirányos gyakorlatokkal!

Reflexesen stabilizáló gátizom

Tánc, futás, küzdősport vagy harcművészet, akrojóga vagy lepedőakrobatika... nem mindegy, hogy az edzést, a szerelmet felszabadultan élvezed, vagy állandó stresszt okoz, hogy elcsöppen-e a vizeleted, nehézség érzés, fájdalom jelentkezik-e a gátizomzatodban. Ezen a területen nem éri meg kompromisszumot kötni, mert kihat közérzetedre, párkapcsolatodra, önbizalmadra.

Tanuld meg, hogyan állíthatod helyre a medencefenék természetes működését, hogy tüsszentés, köhögés, futás közben se érjen meglepetés!

Re-Connect technika

Hiába emeled az ismétlésszámot, vagy növeled az edzés intenzitását, ha nem megfelelő technikával végzed a mozdulatokat. Lehet, hogy nem véletlenül érezted úgy eddig, hogy a torna csak az idődet rabolja a háztartástól, a családodtól vagy vállalkozásodtól. Itt az ideje, hogy ne energiát próbálj spórolni, hanem végre elkezd generálni a vitalitást testet-lelket tápláló hatékony mozdulatokkal, hogy a mozgás örömöt, szabadságot jelentsen!

Tanuld meg aktiválni a belső támaszt, hogy erőlködés helyett könnyed lendülettel vidd végig a napod!

kik fordulnak hozzám?

Általában összetett panaszokkal fordulnak hozzám, főleg olyanok, akiknek az első poronty után alkalmazott edzésprogram már nem váltja be a hozzá fűzött reményeket a második, harmadik szülést követően, s mielőtt a hasi korrekciós műtétre, méhfelvarrásra vállalkoznánakadnak egy utolsó esélyt a természetes megoldásnak.

Szétnyílt hasizommal, derékfájással és gátizom panaszokkal küzdő édesanyák már a velem való közös munka kezdetén ráéreznek mit jelent a mély izmok reflexes működéséből ébredő belső stabilitás, kikönnyülés azzal szemben, amikor a megszokott felszínes izmokat feszítik, kompenzálva, erőlködve.

Tudtad, hogy szétnyílt hasizom esetén nem a rés mérete és nem a szülés óta eltelt idő számít, hanem az, hogy mikor adod meg a testednek azokat a korrekciós ingereket, amelyekre azonnal reagálni tud?

Gondoltad volna, hogy

  1. a “köldök behúz, fenék szorít” stratégia bizonyos esetekben többet árt, mint használ?
  2. esetleg a lábbelid tartja fenn a tüneteidet?
  3. minden egyes légvétellel hatással vagy a has-, hát-, és a gátizomzatodra?

Igen, jól látod, minden egyes lépéssel és minden egyes sóhajjal tehetsz azért, hogy jobban legyél. Belegondoltál már micsoda kiaknázatlan lehetőség áll rendelkezésedre?

HA szeretnéd, hogy

  • a hasad jól bírja a fokozott terhelést és bátran ölbe kaphasd, hordozd a gyermekedet

  • végre rendeződjenek a vizelettartási panaszaid és visszakapd a méltóságodat

  • újra önfeledten nevethess a színházban, ugrálhass a koncerteken, és ne okozzon gondot, ha véletlenül tüsszentesz, köhögsz egy rendezvényen

  • a tükörben ne egy 2. trimeszterben lévő kismamát láss, hanem egy csinos, magabiztos nő elismerő pillantását

  • valaki lépésről lépésre vezessen végig egy olyan rendszeren, aminek gyakorlatait és tippjeit azonnal be tudod illeszteni a mindennapjaidba, gyerek és munka mellett, hogy többé ne kelljen innen-onnan összehalászni egymással ellentmondó infókat
Fórizs Bea, a Be-a Movement alapítója core erősítő és nyújtó gyakorlatokat végez egy fán

Fokozott igénybevétel miatt, számodra kulcsfontosságú a terheléshez reflexesen alkalmazkodó izomzat visszanyerése?

Kipróbálnád a modern kötőszöveti-és szenzomotoros integrációra építő technikákat, hogy ráérezz milyen ellazulásból erőt meríteni?

Kiváncsi vagy, hogyan fokozd az energiaszintedet és az intuíciódat test-gyakorlatokkal, hogy könnyebben teremtsd meg a számodra ideális feltételeket kívül-belül?

(nyilván mindezt nem egy fa tetején 🙂 )

Tudj meg többet a konzultációról

✔︎ Ha többféle (gátizom, derék, has, váll, csípő, bütyök-boka süllyedés) panasszal rendelkezel és a te speciális helyzetednek megfelelő egyéni korrekciónak, módosításoknak érzed szükségét, mert a panaszaid esetleg távolabbi területekre is kisugároznak.

✔︎ Ha záros határidőn belül, hatékonyan szeretnéd rendezni az állapotodat

✔︎ Ha újra teljes erőbedobással akarsz futni, táncolni, sportolni, dolgozni (legyen az kerti, irodai vagy álló)

✔︎ Ha nem akarsz többé azon kattogni, hogy “vajon helyesen végzed-e a gyakorlatokat, ártasz-e a résnek?”, mert tudni akarod, hogy pontosan hol és mit kellene érezned, amikor tornázol?

✔︎ Ha a családod, munkád miatt eddig háttérbe szorítottad a mozgást, de azt akarod, hogy újra szerves része legyen az életednek a sport, és ezért mindent meg is akarsz tenni.

✔︎  Bátran jelentkezz akkor is, ha még szoptatsz vagy több éve szültél akár császármetszéssel, akár természetes úton

✔︎ Ha nagyon kötött az izomzatod, vagy épp laza tónusú (hypermobil, nagyon hajlékony vagy)

✔︎ Ha valamilyen korábbi sérülés (pl. térd, boka, váll, gerinc) miatt óvatosabb terhelésre van szükséged

✔︎  Ha erős derékfájdalmad, vizelettartási panaszaid vannak

✔︎ Bár elsősorban nem gerincbetegség vagy súlyosan előrehaladott méhsüllyedés, méhelőesés panaszaival küzdőkre fókuszálok, mégsem kizáró körülmény, ha ilyen tünetekkel fordulsz hozzám. Ez esetben csak akkor tudlak vállalni, ha orvosod jóváhagyta, hogy egyéni tornán részt vegyél, és valóban aktívan teszel a céljaidért.

✗ Ha a kizárólagos célod a fogyás, a “haslaposítás”, de a funkció helyreállítása számodra nem fontos

✗ Ha kezeletlen porckorong sérved van, ez esetben csupán máshoz tudlak irányítani.

✗ Ha annyira elfoglalt vagy, hogy napi 15-20 perces tornát nem tudsz beütemezni a mindennapjaidba

✗ Ha veszélyeztetett terhes vagy

✗ Ha szerinted elég, ha haskötővel és intim betéttel vagy korrekciós cipővel “kezeled” a panaszaidat

✗ Ha csak egy “lelki-fröccsre” vágysz, ahol elpanaszolhatod mennyire megkeserítik az
életedet a tünetek, de nem akarsz felelősséget vállalni és időt, pénzt, energiát fektetni
a megoldásba

✗ Ha nem vagy nyitott arra, hogy a legújabb korrekciós elvek mentén tornázz és ragaszkodsz az általad ismert koncepciókhoz

 igazából már eldöntötted, hogy rajtad csak a műtét segíthet és ebben szeretnél megerősítést kapni

A konzultáció rólad szól, a te helyzetedet, kihívásaidat és lehetőségeidet beszéljük át.
Elsősorban nem azért tartok ilyen konzultációkat, hogy eladjak valamit, hanem azért mert úgy látom, nagyon nagy szükség van arra, hogy a nők, anyák világosan lássák a helyzetüket és a lehetőségeiket ahhoz, hogy felelős döntést tudjanak hozni a testükkel kapcsolatban.
Ha a helyzeted alapján mindketten úgy látjuk, hogy érdemes együtt dolgoznunk, akkor persze felkínálom ennek a lehetőségét. (De ne lepődj meg kérlek, ha ezt nem teszem meg.)
A konzultáció jelentkezéshez kötött, az időpontfoglalás során megadott válaszok alapján döntöm el, hogy érdemes-e egyáltalán beszélnünk?

Ameddig nem ismered megfelelően a lehetőségeidet, és nem tudod pontosan felmérni a kihívásaidat, addig nincs tisztánlátásod sem az állapotoddal kapcsolatban. Ez a konzultáció abban segít, hogy megalapozott döntést tudj hozni az életeddel, egészségeddel kapcsolatban.
Számomra több okból is megéri az időm bizonyos százalékát ilyen konzultációkkal tölteni:

  1. mert ha felnyitom valakinek a szemét, akkor – a tapasztalataim alapján – nagy eséllyel dönt úgy, hogy segítséget kér tőlem a folytatásban 
  2. jobban rálátok a kliensek igényeire, elakadásaira és fejleszteni tudom az ajánlataimat, használhatóbb, hatékonyabb megoldásokat tudok kidolgozni 
  3. kettős-védelem: magamat és téged is védelek ezzel a szűrőrendszerrel, hogy ne raboljuk egymás idejét, kiderüljön, hogy én kompetens vagyok-e a te esetedet illetően, és hogy te valóban elszánt vagy-e a céljaid elérésében

    A beszélgetés végén, ha mindketten úgy látjuk, hogy érdemes belevágnunk a közös munkába, akkor elmondom, hogyan tudsz velem együtt dolgozni, és ennek ismeretében hozhatsz végleges döntést a folytatásról.

    FONTOS!
    A konzultációra való bejutás nem jelenti azt, hogy egyértelműen együtt is fogunk dolgozni. Nem mindenkinek kínálom fel a közös munka lehetőségét a beszélgetés végén.

Mit mond rólam, aki már dolgozott velem?​

ajánlások és pozitív visszajelzések képernyő felvétele, e-mailekből és üzenetekből kifotózva

Üdvözöllek,

Fórizs Bea vagyok,

core specialista holisztikus mozgás tréner, azoknak a tettre kész, elszánt nőknek a mentora, akik:

  • megelégelték a kompromisszumokat, fájdalmat, óvatoskodást

  • készek a megfelelő rendszer mentén a halogatást haladásba fordítani

  • az egészségükre úgy tekintenek, mint egy megtérülő, hosszútávú befektetésre

  • a mozgás számukra több, mint teljesítmény, igaz kapocs önmagukhoz

Két fantasztikus kisgyerek édesanyjaként és hobbi kontakt-zsonglőr táncosként a tudásommal nem csak azokat a táncos, sportos édesanyákat akarom támogatni, akik eddig is a mozgásban találták meg a belső harmóniát, hanem küldetésemnek tekintem, hogy azokat is beavassam a hatékony edzés-és szemléletrendszerbe, akik mozgásban kevésbé jártasak, de készek szintet lépni, hogy egy új dimenzióját ismerjék meg a testüknek, a mozgásnak és akár a saját táncuknak.

ISMERD MEG AZ UTAMAT!

Amikor még gyógytornászként dolgoztam kisgyerekekkel a Fővárosi Beszédjavító Intézetben, mint szenzomotoros integrációt fejlesztő (csecsemőkori reflexekre ható) mozgásterapeuta, fogalmam sem volt arról, hogy 10 évvel később gyerekek helyett az édesanyák core-izomzatának helyreállításában fedezek fel úttörő megoldásokat.

Két kisgyerek anyukájaként magam is megjártam a szétnyílt hasizom, inkontinencia, kifelé forduló köldök, emésztési zavarok és visszatérő derék- és elviselhetetlennek tűnő nyaki fájdalmak kálváriáját.

A legkilátástalanabb pillanatokban az tartotta bennem a lelket, hogy nem voltam hajlandó beletörődni abba, hogy többé nem táncolhatok kontakt improvizációt. 

Ez a vágy adott elég kitartást ahhoz, hogy beleássam magam különféle amerikai és magyar has regeneráló módszerekbe, és ez a vágy nem engedte, hogy beérjem egy ugyan lapos, de nem “tutira-terhelhető” hasizommal.

Én újra táncolni akartam, emelni a társaimat, ugrani, olyan akrobatikus mozdulatokban lendülni, ahol nem elég a “köldök behúz, popsi szorít”- stratégia, mert sérülni fogok.

A szülés után több, mint 3 évig próbálkoztam a hagyományos módszerekkel, majd rászántam magam egy olyan 12 hetesre tervezett amerikai mozgás program elvégzésére, ami gyökeresen szembement, minden általam addig ismert koncepcióval, de minthogy vesztenivalóm nem volt “próba szerencse” alapon belevágtam. 12 hét helyett 8 hónap alatt értem el azt az eredményt, amivel már elégedett voltam. 

Másokkal is meg akartam osztani a tapasztalataimat, tudásomat, ezért elvégeztem az amerikai képzést, s látva annak komplexitását, ugyanakkor hiányosságait, belevetettem magamat egy olyan kísérletezésbe, ahol a táncból, és egyéb alternatív terápiákból merítettem az inspirációt, és mindazokból a szomatikus  módszerekből, amik az én mozgásomat is hangolták  gyógytornász hallgató koromtól egészen a mai napig. (Feldenkrais-módszer, Body-Mind-Centering, Skinner-Release Technic, Access Bars, kontakt improvizáció, Biodinamikus Cranio Sacral therapy, Neuro-Mozgás Korrekció, Thai-Massage, Donna Eden féle Energy Medicine és Fumiko Face Yoga módszeréből)

A kísérletezéseim során rendre elemi alapmozgásokban, érzékelést finomító, reflex hangoló pozíciókban találtam magam.

Amikor összeállt bennem a kezdőkre adaptált alapszint, egyszer csak észrevettem, hogy a kifelé forduló köldököm pár hét leforgása alatt látványosan kezd visszahúzódni, pedig erről már teljesen lemondtam, hiszen tudtam, hogy ugyanúgy, ahogy a rés is megmaradhat teljesen helyreállított core-funkció mellett, a köldök esetében is előfordulhat, hogy nem “megy vissza”.

Ekkor fogtam fel, hogy tényleg valami különleges tudásba avattak be a mozdulataim, az én bölcs testem.

A táncom is alapjaiban változott meg. Teljesen máshonnan szerveződtek a mozdulatok, új mélységből ébredtek az impulzusok, egészen új árnyalatait ismertem meg az erőnek.

Ez az új tapasztalat még inkább inspirált arra, hogy másokat is rávezessek, miképpen tudják hatékonyabban használni a testüket, hogy extrém terhelés, fokozott igénybevétel esetén is számítani tudjanak az izomzatukra.

Amikor a gyerekekről a felnőttekre váltottam,  oktatóként szembesültem azzal a kihívással, hogy az átlag ember, de sokan még a gyógytornászok, táncosok közül sem érzékelik bizonyos ízületek és izomcsoportok mozgását olyan mélységében, mint ahogy az számomra természetes és magától értetődő.

Ahhoz, hogy ezt az akadályt, “elkopott érzékelést” helyreállítsam, elkezdtem:

– kutatni a képek és szavak mozdulatra és izomtónusra gyakorolt hatását

– részelemeikre bontani a kompenzációs mozgásmintákat, hogy

– megértsem miért reagál az egyik ember így, a másik pedig amúgy egy adott instrukcióra?

Érteni akartam a hozzám fordulók “testének logikáját”.

Tudni akartam, hogyan lehetséges az, hogy valakinek romlanak a tünetei ugyanattól a mozdulatsortól, ami másvalakinek javulást hoz?

Törvényszerűségeket kezdtem észrevenni, és lassan összeállt egy egységes rendszer, amelyben mostmár könnyen eligazodhat a mozgásban kevésbé jártas ember is.

Ki merem jelenteni, hogy amit az elmúlt kb. 10 év leforgása alatt kikísérleteztem az ebben a formában egyedülálló, a hazai szétnyílt hasizom helyreállító programokból hiányzik. Ugyanis a testtartási reflexek újrahuzalozására, az ösztönös automatizmusok ilyen jellegű összehangolására nem fordítanak ekkora figyelmet az általam ismert has regeneráló módszerek.

A hatékonyság és a tartós eredmény érdekében én viszont ezekre a reflexekre alapozom a munkámat.

A célirányos, teljes testet áthangoló és átmozgató komplex gyakorlatsorok sokkal nagyobb hatásfokkal végezhetők, ha sziklaszilárd alapokra építkezünk, a reflexek és az érzékelés elemi szintjére hatva.

Az én mottóm, hogy a “lapos has visszaszerzése és az alakformálás” helyett, az izmokkal együttműködve, a “a bizalmi és a reflexes kapcsolatot állítsuk helyre a testünkkel és a hozzáállásunkat, testhasználatunkat formáljuk”.

Abban hiszek, hogy ez az útja annak, hogy újra a központban lakozó nem csupán fizikai, de lelki és mentális erőre, az önbizalomra és a saját belső kreativitásunkra támaszkodjunk az élet egyéb kihívásaiban is.

Így az alakformálás a folyamatnak csupán a természetes “mellékhatása”, azonban ahová eljutunk a módszerrel az esztétikán túlmutat.

jogi nyilatkozat

A beaforizs.hu weboldalon olvasható bármely információ, leírás, magyarázat a Be-a Movement illetve Fórizs Bea szellemi tulajdona. Más honlapokon, írott sajtóban vagy reklámanyagokban, és bármely egyéb területen való felhasználásuk kizárólag a jogtulajdonos előzetes írásos engedélyének birtokában lehetséges és legális.
Előzetes írásos engedély hiányában, felhasználás esetén a felhasználó elfogadja, hogy számára a jogtulajdonos napi 100.000 Ft + ÁFA tartalomhasználati díjat számlázni jogosult.

Rólam

A mozgásban és az életemben egyaránt olyan hatékony, kikönnyülést hozó technikákat kutatok, amik segítenek visszatalálni ahhoz a kiváncsi, befogadó gyermeki kísérletezéshez, amiben önmagunk, a testünk és egymás működését egy új nézőpontból fedezhetjük fel.

2022- copyright@beaforizs.hu

Navigáció

Ingyenes mini-tanfolyam (készül)

MINDEN JOG FENNTARTVA 

Általános

be-a movement oldal tartalmaira